28.04.2024


TOPlist

Mateřská škola ,,V zahradě" Liberec

Žitavská 122/68,příspěvková organizace


TřÍDNÍ VZDěLÁVACÍ PROGRAM

čERVENÁ PASTELKA"



,,Putování Honzíka , Aničky a jejich kamarádů

ve světě kolem nás."



Kdo žije s otevřenou náručí,

obvykle neudělá kariéru

ale nalezne spoustu lidí,

které může obejmout.

( Bruno Ferrero)

Třídní vzdělávací program vychází ze Školního vzdělávacího programu

,,Já,ty,my a svět kolem nás.." .


Co dětem program poskytuje


  • Podpůrnou atmosféru založenou na porozumění

  • Bezpodmínečné přijetí

  • Uznání

  • Empatické naslouchání

  • Prožitek z úspěchu každému dítěti


Na co je kladen důraz


  • Rozvoj možností a vlastního potenciálu dětí

  • Hru

  • Orientaci na vlastní aktivitu dětí

  • Vlastní prožitky a zkušenosti

  • Volbu činností přiměřených stupni vývoje dítěte, respektování jeho věkové a individuální zvláštnosti


Cíle programu


  • Učit děti vyjadřovat své vlastní pocity, prožitky. Rozvíjet poznávací dovednosti, prožívání i sebepoznání

  • Učit navazovat kontakty s druhými dětmi i dospělými, komunikovat s nimi později, i spolupracovat s nimi.

  • Učit dodržovat pravidla soužití ve skupině, zvykat si na povinnosti i dodržování kulturně etických hodnot

  • Učit děti zdravému životnímu stylu (zdravá výživa, pitný režim, objevovat a učit se jíst nové potraviny)

  • Učit děti chránit své zdraví a vážit si ho

  • Spolupráce s rodiči, získání rodičů jako partnerů,aktívní spolupráce s pedagogy



Role pedagoga


  • Stavíme na dosažených poznatcích dětí

  • Při učení volíme metodu postupových kroků, podle individuálních možností dítěte

  • Necháváme dítě dokončit jeho hru, činnost

  • Oceňujeme práci a průběh činnosti nebo hry stejně jako výsledek

  • K motivaci dítěte používáme uznání, ocenění, nepodporujeme soutěživost

  • Jednotné působení pedagogů, důslednost a přiměřenou motivaci

V letošním roce je program zaměřen na mravní a citovou výchovu,výchovu k podpoře zdraví a ekologii.


Ekologické prvky - prolínají se veškerými tématickými činnostmi


  • Děti se učí být součástí společnosti i přírody.

  • Děti se učí orientovat v jevech a dějích přímým pozorováním a pobytem v přírodě .

  • Děti se učí přírodu chránit.

  • Děti se učí třídit odpad - papír

/dle možností jej odnášíme jej do kontejneru v blízkosti MŠ/

  • Nadále pokračujeme v projektu MRKVIčKA ,ve spolupráci

s Ekocentrem STřEVLÍK a spolupráci s Útulkem pro opuštěná zvířata - Archa- ZOO Liberec


Rozvoj hrubé motoriky a zdravý pohyb

(při dodržení pravidel bezpečnosti)


  • Spontánní a volný pohyb

  • Rozvoj , koordinace a pohybových dovedností

  • Každodenní zařazení tělovýchovné chvilky - dbáme o správné držení těla, orientaci v prostoru při chůzi i běhu, učíme děti radostně prožívat pohyb při hrách


Etická a citová výchova


  • V sociálně herní skupině (vztahy mezi dětmi)

  • V sociální skupině naší MŠ ( vztah k dospělým)

  • Ve vztahu k okolí ( místo,kde žiji,kam chodím do školky).


Doplňkové aktivity


  • Kroužky - keramika, flétna, tanečky, jóga a angličtina,figurková školička

  • Kultura - Naivní divadlo, Experimentální studio,hostující divadelní představení v MŠ, muzeum, galerie, knihovna

  • Rodičovské dílny - jarní, podzimní, vánoční

  • Příroda -výlety,školka v přírodě,ekologické programy

  • Projekty - Městská policie v MŠ, ,, Delfín Dillo", Loukamozaic




Spolupráce s rodiči


  • Denní kontakt s rodiči

  • Rodiče jsou našimi partnery

  • Konzultace dle přání rodičů

  • Individuální vzdělávací plány

  • Rešení individuálních záležitostí

  • Rodičovské dílny

  • Rodičovská odpoledne

  • Podpora ze strany rodičů


Těšíme se na každý den s Vašimi dětmi a na společné setkávání s Vámi.

Miroslava Jonášová

Libuše Jačková