VZDěLÁVACÍ PROGRAM TřÍDY „
MODRÁ PASTELKA „
DOBRODRUŽSTVÍ
KRTEčKA A JEHO KAMARÁDů
Třídní
vzdělávací program Modré pastelky je provázen dětem blízkou
postavičkou kresleného Krtečka. Abychom
hned na začátku školního roku získaly důvěru a zájem dětí, vyrobili
jsme velkého Krtečka společně.Má ve třídě své místo a děti se o něho
nejen starají, povídají si s ním a hrají, ale také se od něho mnoho
naučí.
Krteček
se tak stal prostředníkem mezi světem dospělých a světem našich
malých kamarádů. Celý školní rok nám radí,s námi objevuje, raduje
se, zpívá ,učí se i odpočívá. Dokáže nám včas připomenout
pravidla,která jsme si společně vytvořili,odhalit přírodní
jevy kolem nás, seznamuje nás se zvířátky, se správným chováním, ke
kamarádům i k hračkám. Krteček nám pomáhá rozvíjet sebevědomí, umění
rozhodovat se, rozlišovat správné a nesprávné a dokázat se chovat
zodpovědně, i když dospělý není vždy nablízku.
Třídní
vzdělávací program vychází z pedagogické zkušenosti a je
zároveň dalším krokem k hledání nových přístupů a zkvalitňování
naší práce. Vychází ze Školního vzdělávacího programu, který je
zpracován v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro
předškolní vzdělávání.
Nejvyšším
cílem našeho programu je respektování individuálních potřeb dítěte,
podpora přirozeného a zdravého rozvoje jeho osobnosti, umožnění
seberealizace a získávání praktických dovedností a návyků. Je pro nás
důležité podněcovat v dítěti samostatnost a aktivní zájem o svět
kolem sebe, učit jej vnímat i naslouchat a současně sledovat, co
dítě prožívá, co vidí i co cítí.
Program
je tvořen sedmi hlavními projekty, které jsou během roku realizovány
v týdenních tématických blocích. Aktivity jsou plánovány tak,aby děti
zaujaly a každé z nich mohlo dle svých možností získat novou
dovednost, informaci či zkušenost.Nabízené činnosti jsou dětem blízké
a srozumitelné, jejich obsah kooperuje s předpoklady pro psychický a
fyzický vývoj předškolního věku. Aktivity jsou současně nabízeny
dětem tak, aby každého jednotlivce podpořily v rozvoji vrozených
inteligencí /H.Gardner/ a zároveň zahrnovaly všech pět oblastí
předškolního vzdělávání. |